Thesisprijs VRM voor Bram Roosens (UA)
2013-12-12

Thesisprijs VRM voor Bram Roosens (UA)

Gisteren reikte de Vlaamse Regulator voor de Media zijn jaarlijkse thesisprijs uit. Bram Roosens (Universiteit Antwerpen) viel dit jaar in de prijzen met zijn masterproef over nieuwe reclamestrategieën voor digitale televisie. Hij onderzocht het effect van humoristische filmpjes en bumperfilmpjes op het doorspoelgedrag van Vlaamse televisiekijkers. Zijn besluit formuleerde hij als volgt:

Het toevoegen van bumperfilmpjes, en in mindere mate humoristische filmpjes, zorgt voor een significante toename van de totale tijd aan bekeken reclame. Ze hebben echter geen invloed op merkherinnering, -herkenning of attitude tegenover het reclameblok of het programma.

Glenn Van Stappen (VUB - 'Commerciële televisie in een digitaal tijdperk') en Raf Schoefs (KU Leuven - 'Connected TV: Jurisdictional challenges in a converged media environment') eindigden respectievelijk als tweede en derde.

Alle ingediende masterproeven kunnen nagelezen worden op de website van de VRM.

Website by The Island - theisland.be